Dr. Codruta Dragan

Universitatea din Pitesti
Facultatea de Psihologie, specialitatea Psihologie, absolventa in 2007

Absolvent al Scolii de Psihoterapie Experientiala si a Unificarii (P.E.U.) centrata pe adult – copil – cuplu – familie, program de studiu finalizat cu drept de libera pratica in consiliere psihologica.

Specializari obtinute cu drept de libera practica, in urmatoarele competente:

  • psihologie clinica;
  • psihologie educationala, consiliere scolara si vocationala;
  • psihologia muncii, transporturilor si a seviciilor.
  • Psiholog titular al Cabinetului Individual de Psihologie " Codruta DRAGAN" –deschis in iunie 2009-

Cu urmatoarele competente:

Evaluarea si diagnoza copiilor, tinerilor, membrilor familiei:

  • consiliere psihologica - prin tehnici de formare şi educare a unor deprinderi şi atitudini ce contribuie la invatarea eficienta, a capacitatilor de integrare in viata comunitara, a conduitelor si atitudinilor sanogene;
  • consiliere vocationala: prin aplicarea metodelor si tehnicilor de identificare a aptitudinilor, valorilor si intereselor profesionale;
  • cercetare: participarea in activitati de cercetare specifice domeniului;

Psihodiagnostic si evaluare clinica:

  • evaluare subiectiv-emotionala;
  • evaluare cognitiva;
  • evaluare comportamentala;
  • evaluare bio-fiziologica (ex. prin proceduri de bio-feedback);
  • evaluarea simpla a personalitatii si a mecanismelor de coping/adaptare/defensive;
  • evaluarea psihologica asociata activitatilor cu cupluri sau familii (sau altor grupuri);
  • evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural in care se manifesta problemele psihologice;

Interventie/asistenta/consultanta psihologica:

  • educatie pentru sanatate, promovarea sanatatii si a unui stil de viata sanatos (ex. prin preventie primara si secundara), prevenirea imbolnavirilor (ex. prin modificarea stilului de viata);
  • elaborarea, implementarea, monitorizarea si evaluarea programelor de promovare a sanatatii si de prevenire a imbolnavirilor la nivel individual, de grup, comunitar si/sau guvernamental;
  • interventii specifice pentru persoanele cu nevoi speciale [aria psihopedagogiei speciale in conditii de psihopatologie (ex. logopedie clinica)];
  • consiliere si terapie suportiva;
  • optimizare si dezvoltare personala, autocunoastere.